Keresés ebben a blogban

2011. június 18., szombat

Timi, Kata és a szexoktatás

Kaptunk értesítést, hogy az iskolában megkezdik (illetve folytatják) a kisgyermekek szexuális felvilágosítását. Hogy a szülő ne kapjon rögtön infarktust, előtte behívtak bennünket egy megbeszélésre, hogy lássuk, halljuk, miről is fog tanulni az a kicsi ártatlan... Két időpontot adtak, egyet 13 órára, egyet 17 órára. Nem emlékszem már pontosan, de talán maximum 15-en voltak az egyórási időponton, az ötórásin öten voltunk (abból Bandival voltunk ketten). Azt hiszem, ez elég siralmas, tekintve az iskolába járó gyermekek mintegy 250 fős létszámát.
A tanárnő nagyon kedvesen, mosolyogva mesélte el, mit is fognak tanulni, ábrákkal, adatokkal alátámasztva. Bár koruknak megfelelő oktatást kapnak, itt-ott még így is kerekedett a szemem. Nem akarok közszemérmet sérteni, de annál a résznél, amikor a fiúk éjszakai nedves álmával kapcsolatban említésre került egy mondaton belül a sperma, pénisz, erekció, nem voltam biztos benne, hogy ez tényleg fontos információ egy 8,5 éves gyereknek. Hiába teljesen tudományos a téma megközelítése, valahogy mégis furán éreztem magam. Elmagyarázták, hogy semmi olyat nem fognak megtárgyalni az órán, ami személyes, ami nem a témához tartozik, ami ennél továbbmegy a részletekben. Sőt, azt is hangsúlyozta a tanárnő, hogy semmilyen becenéven nem fogják hívni a testrészeket, és ezt a gyerekeknek sem engedik majd meg - többször kiemelte a téma tudományosságát.
Végül úgy döntöttünk, hozzájárulunk, vagyis nem tiltakozunk a szexuális oktatás ellen. De azért minden lehetőségre felkészülve utánanéztem a testrészek angol neveinek. Sőt, ha már becenevek: mivel ebben teljesen tudatlanok vagyunk, hogy mégis ezt-azt hogy mondják "gyereknyelven", az egyetlen angol emberhez fordultam, akit meg mertem erről kérdezni, Adamhez. Megbeszéltük, írtam neki egy listát, hogy minek a "becenevére" vagyok kíváncsi, és aminek volt, azt melléírta. Illetve hogy én is "tanuljak", megkértem, hogy amelyiknek van felnőtt, nem kifejezetten gyerekek fülének való megnevezése, azt is írja oda - ezt is megtette. Így ebből a témából immár angol nyelven is fel vagyok világosulva...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése