Keresés ebben a blogban

2011. június 30., csütörtök

Iskolatej, könyvtár

A kicsiknek ötéves koráig ingyenesen jár az iskolatej a suliban. Ötéves kor után fizetni kell érte - eddig legalábbis így volt. Mostantól megszűnt az ingyenesség (szeptembertől), egy félévre (inkább időszakra) 13,80 fontot kell fizetni - előre. Vagyis jövő hétig. Ez szeptember-október hónapra, az őszi időszakra érvényes. Azt nem tudom, Timiéknek miért nem jár iskolatej, de csak Kata hozott haza igénylőpapírt...
Beirattam a kicsiket a könyvtárba. Online. Megjött a kártyájuk és egy papír, hogy én, mint szülő, engedélyezzem a belépésüket. Két legyet ütve egy csapásra bevittem a papírokat és a két kicsit múlt héten, hogy mindjárt kölcsönözzünk is. Főleg Katával volt már muszáj valamit csinálnom, mert állandóan olvas, és nem győzzük könyvvel. Vettünk jó párat a kirakodóvásáron, meg alapítványi boltokban, de semmi sem elég. Reggel-délben-este olvas... Egy alkalommal 12 könyvet vehetnek ki, Katának hatot engedélyeztem, Timi csak hármat kért (abból kettő lovas volt). Mivel ma Katának szünnap volt, és már tizenötször kiolvasta a 6 könyvét, elmentünk a könyvtárba. Dóri is jött velünk, mert neki a sztrájk miatt volt lukas órája. Kata kihasználta a lehetőséget, 12 könyvet választott, Dóri három rajztechnikás könyvet kért (az én kártyámra), én pedig kihoztam néhány keresztszemes könyvet nézegetni... Kata hazafelé már két könyvet magáévá tett, ha így haladunk, hétvégére megint mehetünk. Ezek pár mondatos, képes könyvek, de meglepően gyorsan és jól olvas angolul. És mindezek tetejébe, ha elolvasta, angolul megbeszéljük, mit olvasott, mire emlékszik - hibátlan kiejtéssel, már most óriási szókinccsel és kiváló memóriával rendelkezik a lány...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése