Keresés ebben a blogban

2010. augusztus 20., péntek

GP és vérvétel

Az én drága párom lebetegedett. Múlt vasárnap, már a londoni sétán sem érezte túl jól magát, fájt a hasa, a feje. Hétfő reggelre – az én megállapításom szerint – besárgult. A szeme, az arca, a teste. Nem húdelátványosan, de azért sárga volt. Mindjárt diagnosztizáltam nála egy hepatitiszt, igazából A-ra tippeltem. A négy gyerekből kettő be van oltva A és B ellen, egy B ellen, a legkisebb nincs és én sem. Kedden már kellőképpen beteg volt ahhoz, hogy felkeresse a GP-t (General Practitioner), a háziorvost. Ahol egy adminisztrátor hölgy adott neki csütörtök délutánra egy időpontot. Nem asszisztens, nem orvos, egy adminisztrátor. Eddig úgy tudtuk, hogy legalább fél évet itt kell élni, hogy regisztrálódj a háziorvosnál, de a hölgy azt mondta, ezt nem kellett volna megvárni, bármikor bejelentkezhetünk.
Tegnap, azaz csütörtök délután volt a férjem az orvosnál. A nevét nem tudom megmondani, három arab hangzású névre hallgató orvos közül az egyiknél volt. Nagyon kedves, normális volt – a férjem elmondása szerint. Ránézett, és közölte: vagy hepatitis vagy epekő. Mivel a férjemnek pár évvel ezelőtt kivették az epéjét, így kizárásos alapon marad az első verzió. Pontosabban hepatitisz A. Ennek igazolására vérvételt és ultrahangot kért az orvos. Közben az adminisztrátor hölgy adott időpontokat mindannyiunknak, kicsi színes kártyákra írta fel a nevünket, nekem vizeletet is kell vinnem, és ki kell tölteni mindannyiunknak egy kétoldalas papírt, az előzményekről (a férjemnek a sajátját mára kell visszavinnie). Elszórtan kaptunk időpontokat, egészen szeptember 6-ig bezárólag. Én sokszor fogok odamenni, hisz mindegyik gyerekkel mennem kell, plusz saját jogon is…
Ma reggel elmentünk a hemeli kórházba vérvételre. Azt mondták, fél 9 után menjünk, és sokat kell várni. Valóban így volt, amikor odaértünk, kb. húszan voltak előttünk (sorszámot kellett húzni), és talán több mint egy órát kellett várni. Volt, akit név szerint szólítottak, de ők leadtak a recepción vmi tb-kártya-szerűt vagy valami hasonló laminált kis kártyát, de nem sikerült megállapítani, mi is az.
Miután megvolt a vérvétel, átmentünk az ultrahangra – mint kiderült, két helyen is végeznek a kórházban ilyet. Mondták, hogy az időpont miatt vagy telefonálnak, vagy postán értesítenek, és a papírt átviszik a másik épületbe, oda kell majd menni, ha megvan az időpont. Vagyis ez nem holnap lesz… Itt egyébként a szombat munkanap, postás is jár. Az eredmény 4 munkanap alatt készül el, és a háziorvoshoz érkezik. Bár a férjemet az orvos kedd délutánra hívta be, és az csak két és fél munkanap (szombat, hétfő, kedd reggel). Az, hogy mennyi ideig kell itthon maradni és mikorra gyógyul meg teljesen, még rejtély.
Ja, azt még hozzá kell tennem, hogy ma én vezettem. Be a belvárosba, a kórház parkolójába, a Tescóba és végül haza. És áthajtottam a magic roundabouton is... Egészen büszke vagyok magamra :)

3 megjegyzés: