Keresés ebben a blogban

2010. december 22., szerda

Kitört a járvány...

Mármint a családban. Kata után Timi is beteg lett. Kedden elvittem mindkettő a háziorvoshoz. Időpontot nem kaptunk, oda kellett vinni 4-re őket. Mondtam az orvosnak, hogy Kata nagyon fullad, nagyon köhög, hányt is a köhögéstől, és elég sokat van 39,5 és afelett a láza, nagyon nehezen megy le. Azt mondta, tele van az orra, attól köhög, felírt orrcseppet. Meséltem, hogy én Ventolint (inhalátor) adok neki, attól javulni szokott szinte rögtön. A doki nem volt elragadtatva ettől, azt mondta, a tüdeje tiszta, nem kell neki Ventolin - hiába asztmás egyébként. Erősködtem, hogy kétszer vagy háromszor került már kórházba (az elején még) tiszta tüdővel, és mindig ez volt rá a megoldás, nem hitte el. Amikor rákérdeztem, hogy otthon kaptunk még Rectodelt kúpot (vittem a dobozát magammal), amikor nagyon erős fulladásos rohama van, ezt adom neki (vagy éjszakára, hogy tudjon aludni), azt a választ kaptam, hogy vajon tisztában vagyok-e azzal, hogy ez szteroid, és hogy gyerekeknek tiltott adni az Egyesült Királyságban? Ezt ugyan nem tudtam, de amikor egyik kórházból a másikba saját felelősségemre átvittem otthon a lányom, egy ilyen kúpot nyomtak a kezembe, hogy vész esetén ezt adjam be neki...
Az otthon doktor nénink mindig felírta, és még otthonról van pár darabom, ezzel vészeltünk át már két éjszakát is. De itt az orvos olyan csúnyán nézett rám, már azt hittem, kihívja a gyámügyet... Az orrcseppen kívül semmit nem javasolt, de mondtam, ha a lány fulladni fog, Ventolint fogok neki adni, mert az segít.
Timit is megvizsgálta, neki hasmenése is van, és ő is lázasodik. Megnyomogatta a hasát, de érdekes módon egyiknél sem mért lázat, mint a többi orvos. Timi is kapott antibiotikumot - annak ellenére, hogy lehet, hogy vírus, nem is baktérium, meg köhögéscsillapítót is javasolt.
Timi mára nagyon köhögött, sajnos ő is hányt délután. Amikor Bandi hazajött a munkából (korábban, mert ő is rosszul van), megkértem, vigye Timit vissza az orvoshoz, mert nagyon köhög, de ő még sosem kapott Ventolint, nem akarok neki adni (ő nem asztmás). Másik orvos volt, aki írt fel neki másfajta köhögéscsillapítót és ajánlott egy paracetamol tartalmú gyógyszert (olyasmi lehet, mint otthon a Coldrex felnőtteknek, influenzára, megfázásra, köhögésre, náthára, fejfájásra, vagyis szinte mindenre jó). Gondolom, hogy a slejm-kijövetel is sokat segített neki, meg az orrcsepp is (még otthonról volt Nasivin), kicsit kezd jobban lenni. Most alszik, még sütit sem kíván enni...
Bandi már ivott egy Neocitrant, ami azt jelzi, hogy ő sincs jól. Holnap még ment volna délelőtt dolgozni, de már nem megy idén, úgyhogy holnaptól még esetleg őt is ápolhatom... Remélem, lassan mindenki összeszedi magát, mert a végén én fogok kidőlni. Ja, Dórinak folyik az orra, köhög. Gergő még tartja magát...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése