Keresés ebben a blogban

2010. december 18., szombat

Kata beteg - és még "háziállatunk" is van

Kata már csütörtökön hajnalban lázasan kelt, de mivel aznap volt a karácsonyi buli a suliban, nem akartam, hogy lemaradjon róla, ezért kapott gyógyszert, és elvittem. Szóltam bent, hogy ha bármi baj lenne, azonnal telefonáljanak. Nem volt vele semmi gond, "normális" Kata volt egész nap a tanárnő elmondása szerint. Viszont sok gyermeket hazaküldtek lázzal, köhögéssel, rosszulléttel...
Csütörtökön éjjel velem aludt a kicsi, nyűglődött egész péntek hajnalig. Mivel péntek reggel is magas láza volt, ezért úgy döntöttem, hogy utolsó nap neki már nincs semmi, nem viszem iskolába, Timit apa vitte el kocsival, és elvitte magával a kocsit dolgozóba. Mivel egész éjjel havazott, nem is bántam, hogy nem kell kocsiba ülnöm, úgy voltam vele, mivel a nagyok korábban végeznek, hazaérnek addigra, mire Timiért mennem kell, így Katát majd nem cipelem magammal. Természetesen az időjárás közbeszólt, akkora hó esett péntek délelőtt, hogy az összes iskolát jóval korábban bezárták, így sajnos vinnem kellett Katát magammal. De szerencsénk volt, mert amikor mentünk, épp elállt a hóesés, kisütött a nap, és így jobb kedvünk is volt, meg nem áztunk el.
A doktor néni péntek délután látta Katát, azt mondta, piros a torka, a tüdeje tiszta, írt fel neki antibiotikumot, és mivel akkor is 39,5 volt a láza, paracetamolt is kapott (a Nurofen mellé váltásban).
Egyébként az egész péntek azzal ment el, hogy Katát ápolgattam, simogattam a kezét, a fejecskéjét, és ölelgettem őt, nagyon kis bágyadt, szeretetre éhes, amikor beteg. Ahogy simogattam a fejét, észrevettem valami mozgó apró állatkát a hajában. Tetű volt... Még élt. Összenyomtam, és rögtön keresni kezdtem még, de nem találtam többet. A lányokkal hazafelé bementem a gyógyszertárba, szerettem volna elektromos tetűfésűt venni, amivel csak át kell fésülni a hajat, és "elektrosokkal" megöli a tetűt, de sajnos nem kaptam. Mivel semmilyen vegyszert nem akartam a gyerekek fejére kenni, ezért Bandit kértem meg, hogy hazafelé hozzon. Ő kapott, így este mindenkit átfésültem. Valószínűleg Timi hozhatta haza a tetűt, mert az ő hajában nagyon sokat találtam, Katáéban csak talán hármat, a többiek (én is) tiszták voltak. A fésülés után rendeztünk egy alapos hajmosást, ma újra fésülés következik, és ezt többször megismételjük. Ja, és persze kimostam az összes ágyneműt, párnát, paplant, ruhát, sapkát, az egész házat...
Kata ma éjjel sem aludt jól, tegnap este hűtőfürdőt kapott, folyamatosan prizniceltem, így estére kicsit lejjebb ment a láza. De éjjel visszajött, gyógyszereztem, fogtam a kezét, simogattam a pociját és félóránként inni hoztam neki, mert nagyon szomjazott. Ma már jobban érzi magát, láza is sokkal lejjebb ment, már majdnem normális. Köhög, folyik az orra, de a közérzete jobb, már nem olyan elesett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése