Keresés ebben a blogban

2011. február 28., hétfő

Pénz ide, pénz oda...

Elengedték a parkolási büntetésemet. Mint említettem, rossz helyen parkoltam, írtam egy levelet a cégnek (e-mailen), akik azonnal válaszoltak, hogy türelmemet kérik, foglalkoznak az üggyel. 7 nappal azután, hogy megkaptam a büntetési cetlit, megjött a levél (postán!). Hihetetlen, hogy ebben az országban - a családi pótlék kivételével - milyen gyorsan képesek ügyintézni. Példát lehetne róluk venni.
Szóval, megjött a levél. Fényképpel, mely mutatja, hogy parkoltam rosszul és miért. A táblát is lefényképezték, amelyen a parkolási díjak voltak és az, hogy hol lehet parkolni, hol nem, és milyen szankciókra, büntetésre számíthat a buta parkolni nem tudó polgár. Ezt a levélben le is írták: teljesen jogszerűen szabták ki a büntetést, mert gyengébbek kedvéért még ki is van színezve a táblán a különböző parkoló (hosszú távú, rövid távú), tehát csak a süketnéma vakok nem veszik észre (meg én, aki nem figyeltem...). De hogy lássam, milyen jó benyomást szeretnének tenni rám, meg ugye első alkalom, mindezek ellenére elengedik a büntetést. De irgum-burgum, többször nem szeretnének velem hasonló helyzetben találkozni, így kérik, figyeljek oda jobban, hogy hol parkolok... istenbizony, figyelni fogok.
Viszont nem kaptam munkanélküli segélyt. Ez várható volt, hiszen előre tájékoztattak, hogy mivel egyetlen percet sem dolgoztam ebben az országban, nem fizettem adót, ne nagyon várjak segélyt. Ugye csak úgy idejövök, nincs munkám, oszt mindjárt pénzt akarok... Ez a döntés is hamar megszületett, pénteken voltam bejelentkezni, igényelni a munkaügyi központban, és szerdán reggel már jött a levél postán, hogy elutasítottak. De azt is írták, hogy ha szorgalmasan látogatom a munkaügyi központot, akkor esetleg ők ajánlhatnak, hogy kaphassak. Szerdán voltam is, meglátogattam őket, és minden két hétben megyek, hacsak meg nem unom. Most nem volt segítőkész a hölgy (másik volt), elvette a papíromat, aláírta, orrom elé tolta a jelenléti ívszerűséget, aláírtam, és jöhettem. Semmit nem kérdezett (találtam-e állást, segítsen-e stb.), megnézte a naplócskámat, aláírta azt is, és kész. Az egész kb. 3 perc volt. Folyamatosan jelentkezem állásokra, minden héten legalább 2-3-ra, hátha előbb-utóbb kellek valakinek...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése