Keresés ebben a blogban

2011. február 18., péntek

Gergő: bezárás és oklevél

Kicsi fiam elfelejtett főzésórára alapanyagot vinni. De nemhogy vinni, még szólni is elfelejtett, hogy vegyünk... Általában én pakolom neki össze, és nyomom a kezébe, amennyire alszik reggel, csoda, hogy magát nem felejti otthon. De most nem szólt. Így büntit kapott: bezárást. Hivatalos levelet kaptunk az iskolától, melyben értesítenek, hogy ez a viselkedés egyórai iskolai bezárással márpedig büntetve lészen. S így is lett. Aznap, amikor ezt a levelet Gergő hazahozta, kapott egy oklevelet is. Évfolyamában a legjobb rajzoló (művész) lett az egész eddigi tanévben.


Legalább erre való tekintettel elengedhették volna a büntetését, persze, tudom, jogos. Ha nem visz felszerelést (legyen az bármilyen tantárgy), azért büntetés jár. Persze a levélben leírták, hogy amennyiben úgy érzem, nem jogos, vagy bármilyen problémám van ezzel kapcsolatban, szóljak. Mint ahogy szóltam Dóri esetében pár héttel ezelőtt, amikor egy el nem készült médiafeladat miatt akarták bezárni egy órára. Állította, hogy fogalma sincs, milyen feladatról van szó, mit is kéne csinálni és egyáltalán. Írtam a tanárnőnek, hogy legyen oly kedves ÍRÁSBAN elmagyarázni, mit is kéne csinálni annak az angolul vajmi keveset értő gyereknek. A tanerő felhívott, mondta, hogy bezárás helyett inkább negyedórában tolmács segítségével elmagyarázza a gyereknek, hogy mit is kéne csinálnia, de akkor két napja van rá, hogy ezt megtegye - ha ez nekem és a gyereknek is megfelel így. Megfelelt. Csak azt nem értem, miért kell ezzel eljutni a bezárásig. Bár én azt sem értem, miért nem hozhatnak haza SEMMIT az iskolából: füzetet, könyvet, papírokat, dolgozatokat, beadandó feladatok leírását, semmit. Még mindig nem tudjuk, mit is tanulnak a gyerekeink. Az ő elmondásuk alapján pedig elég kevés információhoz jutunk, nemhogy segíteni tudnánk nekik. Így írtunk egy levelet az igazgatónak, az évfolyamfelelősnek, hogy ugyan már párszor kértük a segédanyagokat hazahozatalra (vagy legalább másolatokat), legyenek szívesek ezt most megtenni. Nos, azóta sem történt semmi, vagyis még mindig nem láttam EGYETLEN oktatási anyagot sem egyik gyerekem egyik tantárgyából sem...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése