Keresés ebben a blogban

2011. január 29., szombat

Tring - Natural History Museum

Terry ajánlotta (az angol angoltanár) a tringi természettudományi múzeumot, szerinte a gyerekek is élveznék. Felkerekedtünk ma, és átmentünk Tringbe. Kb. 25 percre van tőlünk ez a kisváros, a múzeumba a belépés ingyenes. Hat galériája van, különböző témákkal (óceán, madarak stb.) és rengeteg sok - kitömött, kipreparált - állattal.
Natural History Museum, Tring
Láthattuk azt az ideiglenes kiállítást, ahol egy Temzében talált bálna maradványait állították ki, erről nem is tudtam. Itthon utánanéztem, ezt találtam (magyarul):
Bálna a Temzében - 2009
Sőt, van még egy érdekes maradvány, egy másik bálna csontváza is, amelyet nemrég állítottak ki, ez egy másik szinten, másik galériában található.
Bálna csontváz - 2006
A múzeum boltjában lehetett "bérelni" felfedező felszerelést, amely egy hátizsákból állt, benne távcső, kitöltendő tesztek, papír, ceruza és egy sisak, igazi szafarikalap. A két kicsi nagyon lelkesen indult neki a múzeumnak, de én már láttam rossz sorsunkat... Gergő egyébként el sem akart jönni, mert hogy ááááá, múzeum. Dóri folyamatosan fényképezett mobillal, én próbáltam normál fényképezőgéppel, és közben igyekeztem navigálni a száz irányba szertefutó gyerekeimet. Apa próbált Katával felfedezni, én pedig Timivel, de azért ez nem volt ilyen egyszerű. Hiszen közben meg akartunk nézni mi is minden vitrint, óriási tömeg is volt, sokan babakocsival, több gyerekkel, elég komoly küzdést igényelt mindezek összehangolása.
A lányok a végén leadták a hátizsákot a benne lévő cuccokkal együtt, cserébe kaptak egy "útlevelet", amibe belepecsételték, hogy milyen témakörben teljesítették a távot. Ha három pecsét összegyűlik (tehát még kétszer kéne megjárni a múzeumot), akkor tagjai lehetnek egy évre a múzeumnak, amely többek között ingyenes természettudományi újságot jelent. Azt hiszem, erre még várni kell egy kicsit, mert újra megígértem: veletek, többet, sehova...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése