Keresés ebben a blogban

2013. január 8., kedd

100% attendance

Ebben az országban nagyon fontos, hogy a gyermek minden nap menjen iskolába. Úgy tűnik, nem baj, ha köhög, ha lázas, a fő, hogy jelen legyen. Az attendance jelentése kb. részvétel, a cél, hogy ez a szám minél magasabb legyen, illetve, hogy 95% felett legyen, ez az állami követelmény, elvárás.
Iskola-időszakonként nézik ezt a látogatottságot, vagyis minden term-öt külön. Ha 95% felett teljesít a tanuló, akkor good attendance-t kap, ha 100%-ot ér el, akkor megkapja a 100%-os attendance oklevelet. Ha minden termben 100%-ot ér el, akkor év végén külön díjat, plusz oklevelet kap, jelezve ezzel, hogy ez mekkora teljesítmény.
Timi és Kata 2010. szeptembere óta járnak a Yewtree-ba, azaz nemrég kezdték meg a harmadik évüket itt. Timi első évben elérte az egész éves 100%-ot, így év végén az össznépi díjazásos napon engem is meghívtak, óriási virágcsokorral köszönték meg, hogy minden reggel felkeltettem és útnak indítottam az én gyermekemet. Kata hiányzott talán 2 napot egész évben, ő csak jó részvételért kapott oklevelet. Timi kapott ajándékutalványt is, talán 10 font értékben, ha jól emlékszem.
Minden term-önként elért 100%-ért jutalom jár, ez lehet mozi, bowlingozás az igazgatónővel, vagy egyéb szabad program.
Második évben Timi újra elérte a 100%-ot, így megint virágcsokor és ajándék várt ránk. Előző évben is, és tavaly is öt tanuló érte ezt el, vagyis öt-öt szülő állt ott kint (ebből én voltam egyedül, aki kétszer is ott állt). Ez persze nem azt jelenti, hogy Timit betegen is elengedtem iskolába, hála Istennek nem volt beteg, nem volt semmi olyan időpont, program, amitől nem tudott volna menni.
Egyszer-kétszer volt olyan, hogy nem szerepelt a moziba menők listáján, de ezért mindig reklamáltam, és lám-lám, előkerült ő is, valahogy véletlenül lehagyták…
Kata soha nem reklamált, hogy ő miért nem megy, volt rá példa, hogy ő is ment moziba, de őt ez különösebben nem izgatta. Ő volt beteg is, fogorvoshoz is kellett mennie, mi több, egyszer levelet kaptam az igazgatónőtől, hogy jaj, 95% alá csökkent az attendance, kéri, hogy figyeljek oda, ne rontsam az iskola átlagát. Teljesen hivatalos, postai úton érkezett levél, dobtam is tőle egy hátast. Mit képzelek, egy évben (akkor még csak egy term volt, így persze nem tudhattuk, mi lesz később) két napot hiányzik a gyerekem, jaj, jaj.
Karácsony előtt újabb mozi volt esedékes (a hazai mozikban Az öt legenda címen futó film), ahova Timit megint nem hívták. Bementem újból reklamálni, és kiderült, hogy valóban, nem jogosult moziba menni, ugyanis egy napon korábban hoztam haza a megengedettnél, illetve úgy jött el, hogy az már hiányzásnak számít. A következő történt: Timi mostanában elég sokat üti meg magát, esik el, ütköznek össze. Hokizni szoktak (gyephoki) szünetben, többször megütötték ütővel, keze, ujja ficamodott ki, tele van kék-zöld foltokkal (ilyenkor erősen déjà vu érzésem van…). Azon a napon is hívtak, hogy Timi délelőtt összeütközött egy másik gyerekkel, ami önmagában még nem lett volna baj, de kb. egy óra múlva elkezdett szédülni, hányingere volt, fejfájása stb. Futottam érte, vittem a kórházba, ahol 3 óra várakozás után derült ki, hogy nincs agyrázkódása, jól van, de azért tartsam megfigyelés alatt (mintha egyébként nem tartanám…). Mint kiderült, 12:32-kor hoztam el, 28 perccel korábban, mint kellett volna, ugyanis ha 13 óra után hozom el, már nem számít hiányzásnak.
Nos, emiatt a 28 perc miatt írtam az igazgatónőnek egy levelet (ő már egy másik, kevésbé szimpatikus, az előző sajnos tavaly elhagyta az iskolát), hogy nem tenné-e meg, hogy újraértelmezi a kérdés, valószínűleg Timi az egyetlen, aki harmadik éve egyetlen napot sem hiányzik, és ez is olyan volt, hogy elment az iskolába, részt vett a tanításban, tehát nem reggeltől volt hiányzó. A válasz sajnos nem volt, a szabály az szabály. Timi borzasztóan el volt kenődve, nemcsak a mozi miatt, hanem az egész éves 100%-a ugrott ezzel, és igazságtalannak érezte a helyzetet. Kicsit én is, de kárpótlásul mindkét kicsivel (és persze Dórival, mert ő is meg akarta nézni) elmentem pár hete szombaton moziba, és megnéztük az áhított filmet (amelyet mellesleg csak ajánlani tudok mindenkinek).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése